کد مطلب:210681 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:141

تعدد عوالم مسکون
بنابر آنچه گفته شد اكنون بر ما مسلم است كه حیات و زندگی لااقل در دو سیاره از دستگاه عالم شمسی پدید آمده و محتمل است كه در سیاره ثالثی نیز موجود باشد (زمین، مریخ و یكی از سیارات شكسته كه باعث ایجاد این احجار سماوی گشته است).

اما غیرممكن است بتوان ادعا كرد كه موجودات حیاتی در روی عده ی زیادی از سیارات دیگری كه به دور ثوابت خود می گردند ایجاد نشده و یا نخواهد شد، چه این چنین سیارات به واسطه ی كثرت فواصلشان از ما هنوز به طور مستقیم و وضوح به رصد نیامده اند ولی به قول علمای منطق



[ صفحه 109]



عدم الوجدان لا یدل علی عدم الوجود: هر چیزی كه ما نتوانیم درك كنیم دلیل بر عدم وجود آن نیست (اقتباس از مجله حیات و زندگی فرانسه)

قرآن چه می گوید: در 14 قرن قبل در یك وادی قفر و لم یزرعی كه سكنه آن جز قتل و غارت و جنگ و ستیز چیزی نمی دانستند و در منتهای جهل و بربریت می زیستند از میان یك چنین قوم وحشی كه از شدت توحش وحدت ناامنی دختران خود را زنده به گور می كردند یك رادمرد آسمانی كه آئینه تمام نما و حد اعلای انسانیت بود پا به عرصه ظهور گذاشت و پرچم تمدن و اسلام را برافراشت و صفحه عربستان را از لوث شرك و بت پرستی پاك و مردمش را به توحید خالص و راستی و درستی اتحاد و اتفاق مواسات و مساوات دعوت فرمود.

در آن روزگار كه نشانه ای از علم و دانش امروز در مترقی ترین ممالك دنیا وجود نداشت در كتاب مقدس آسمانی قرآن از جانب خداوند منان این آیه شریفه بر پیغمبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم نازل شد:

و من آیاته خلق السموات و الارض و ما بث فیهما من دابة و هو علی جمعهم اذا یشاء قدیر (سوره جاثیه آیه 28)

درست در این آیه شریفه دقت كنید و باز هم دقیقا قرائت فرمائید. خدای حمید در قرآن مجید به رسول مكرمش صلی الله علیه و آله می فرماید: یكی از آیات خداوندی خلقت آسمان ها و زمین و تمام جنبندگانی است كه در زمین و آسمان ها پراكنده اند و هر وقت پروردگار عالمیان اراده نماید به گرد آوردن و جمع كردن آنها قادر خواهد بود.

در 14 قرن قبل كه نه از تلسكوپ اثری بود و نه از میكروسكوپ خبری، نه از تحلیل و تركیب دقیق شیمیائی امروز بشری را اطلاعی بود و نه از ارصاد طیفی كسی آگاهی داشت در صحرای خشك و سوزان عربستان كه سكنه اش از هر تمدنی فرسنگ ها به دور بودند پیغمبر عظیم الشأن اسلام كه از دستگاه بی سیم ربوبی استخبار می كرد صریحا از موجودات حیاتی كرات آسمانی خبر می دهد.

به علاوه خلیفه بلافصلش علی بن ابیطالب علیه السلام كه از سرچشمه زلال معارف نبوی سیراب شده بود می فرماید (و فی السماء مدائن كمدائن الارض) یعنی در آسمان شهرهائی است مانند همین شهرهائی كه در زمین است.



[ صفحه 110]



پرواضح است كه مقصود از كلمه سماء در این فرموده علوی و سماوات كه در قرآن مجید آمده است.

این آسمان كبودرنگی نیست كه ما همه جا در بالای سر خود مشاهده می كنیم كه دارای هیچ جسم صلبی نیست بلكه منظور از این دو كلمه كرات سماوی است كه در این فضای لایتناهی معلق اند بلی اینها هستند كه دارای جنبندگان و شهرهائی مانند شهرهای زمین می باشند.

و ما یذكر الا اوالالباب [1] .


[1] اين قسمت از مجله هاي خارجي استفاده شده است.